

Στο πλαίσιο της διαπίστευσης Erasmus+ 2021-2027, το 4ο Γυμνάσιο Καβάλας υλοποίησε ομαδική κινητικότητα μαθητών στο συνεργαζόμενο σχολείο IES de Llerena, στην πόλη Llerena της Ισπανίας, από τις 31 Μαρτίου έως τις 4 Απριλίου 2025. Η ελληνική αποστολή αποτελούνταν από δέκα μαθητές/ριες και τέσσερις συνοδούς εκπαιδευτικούς.


Οι μαθητές/ριες συμμετείχαν σε ποικίλες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις με στόχο την ενίσχυση των γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων τους, την καλλιέργεια ευρωπαϊκής συνείδησης και την εμβάθυνση σε θεμελιώδεις ευρωπαϊκές αξίες, όπως η ισότητα, η δημοκρατία και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, παρακολούθησαν μαθήματα —μεταξύ των οποίων Αρχαία Ελληνικά και Καλλιτεχνικά— στο IES de Llerena, συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις και επισκέφθηκαν εργαστήρια πρακτικής άσκησης Μηχανολογίας και Νοσηλευτικής, αποκτώντας πολύτιμες εμπειρίες από διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Επισκέφθηκαν επίσης το διαδραστικό κέντρο Experimenta, όπου εξερεύνησαν εκθέματα που προκάλεσαν τον προβληματισμό και το ενδιαφέρον τους. Παρακολούθησαν πειράματα Φυσικής και Χημείας, αποκτώντας βιωματική κατανόηση φαινομένων της καθημερινότητας, ενώ απήλαυσαν και μία προβολή στο πλανητάριο του ερευνητικού κέντρου.





Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων για την ισότητα των φύλων, οι μαθητές παρουσίασαν εργασίες για γυναίκες που διέπρεψαν στους τομείς της επιστήμης, της πολιτικής και της ιστορίας, αναδεικνύοντας τη συμβολή τους στην πρόοδο της κοινωνίας. Μέσα από τις παρουσιάσεις αυτές ανέπτυξαν δεξιότητες δημόσιου λόγου σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον.


Ιδιαίτερη αξία είχε η συνεργασία και αλληλεπίδραση με Ισπανούς μαθητές, μέσα από δράσεις διαπολιτισμικού διαλόγου και ανταλλαγής εμπειριών. Μάλιστα, κάποιοι από τους Έλληνες μαθητές παραχώρησαν συνέντευξη στο σχολικό ραδιόφωνο, όπου μοιράστηκαν τις σκέψεις και τις εντυπώσεις τους από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.


Στο πλαίσιο της συνεργασίας με την τοπική κοινωνία, η αποστολή επισκέφθηκε το Δημαρχείο της Llerena, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον Δήμαρχο για θέματα που αφορούν τη νεολαία και την ευρωπαϊκή συνεργασία.

Η ελληνική αποστολή γνώρισε επίσης από κοντά σημεία ιδιαίτερης ιστορικής και πολιτιστικής σημασίας. Στη Llerena, οι μαθητές επισκέφθηκαν τον Ιερό Ναό της Παναγίας, τη δημόσια βιβλιοθήκη, το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και τις συνοικίες με μαυριτανικά, ρωμαϊκά και γοτθικά στοιχεία. Στη Σεβίλλη ξεναγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης, την Πλατεία της Ισπανίας, τον Καθεδρικό Ναό και το καμπαναριό Χιράλντα, τη Βασιλική της Μακαρένα και το παλάτι Αλκαζάρ — εμβληματικά μνημεία με μοναδική αρχιτεκτονική και ιδιαίτερη σημασία για την πολιτιστική κληρονομιά της Ανδαλουσίας. Ιδιαίτερη εμπειρία αποτέλεσε η επίσκεψη στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Σεβίλλης, έναν από τους σημαντικότερους καλλιτεχνικούς χώρους της Ισπανίας, όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με έργα από τη μεσαιωνική περίοδο μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Επιπλέον, περιηγήθηκαν στον ποταμό Γουαλντακιβίρ, τον Χρυσό Πύργο και τη γραφική συνοικία Τριάνα, γνωστή για την κεραμική τέχνη της. Εκεί επισκέφθηκαν το Μουσείο Κεραμικών και γνώρισαν από κοντά την τοπική καλλιτεχνική παράδοση.





Η εμπειρία αυτή προσέφερε στους μαθητές πολύτιμα ερεθίσματα και ευκαιρίες προσωπικής και μαθησιακής ανάπτυξης, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εμβάθυνση της κατανόησης της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν γλωσσικές, κοινωνικές και διαπολιτισμικές δεξιότητες, καλλιέργησαν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και τις αξίες της πολυπολιτισμικότητας και ενίσχυσαν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα. Παράλληλα, δημιουργήθηκαν ουσιαστικοί δεσμοί φιλίας και συνεργασίας με τους Ισπανούς εταίρους, ενισχύοντας τη σύνδεση της σχολικής κοινότητας με τον ευρωπαϊκό χώρο της εκπαίδευσης και προωθώντας μια κουλτούρα ανοιχτού διαλόγου και αλληλοκατανόησης.


