Πρόγραμμα erasmus KA1- Σύγχρονο, Νεανικό και Δημιουργικό σχολείο

Πρόγραμμα Erasmus+ / Βασική Δράση ΚΑ1, σχέδιο ευρωπαϊκής ανάπτυξης με τίτλο:

«Σύγχρονο, νεανικό και δημιουργικό σχολείο».

Το σχολείο μας πραγματοποιεί για το σχολικό έτος 2018-2019 και στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+/ Βασική Δράση ΚΑ1, σχέδιο ευρωπαϊκής ανάπτυξης με τίτλο: «Σύγχρονο, νεανικό και δημιουργικό σχολείο». Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση των μαθητών μας στο πεδίο των ψηφιακών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

Για την υλοποίηση του παραπάνω σχεδίου 4 εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν σεμινάριο στη Φλωρεντία από τις 1 Οκτωβρίου ως τις 6 Οκτωβρίου με τίτλο: ?ICT as a tool for a student centered classroom? (οι ΤΠΕ ως εργαλείο για την τοποθέτηση του μαθητή στο επίκεντρο της τάξης). Σκοπός της επιμόρφωσης ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με λογισμικά εκπαιδευτικού χαρακτήρα και ηλεκτρονικές πλατφόρμες ( Edmodo, EDpuzzle, Kahoot, Socrative, Study Stack, Google Search, Wikimedia Commons, Pintetest , Youtube…). Οι ΤΠΕ δεν διδάχτηκαν ως αυτοτελές αντικείμενο αλλά ως εργαλείο για την προώθηση αφενός της συνεργατικής μάθησης μαθητών και εκπαιδευτικών και αφετέρου της τοποθέτησης των μαθητών στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας. Επιπλέον στη διάρκεια του προγράμματος διερευνήθηκαν οι εξής τομείς: οι ομαδικές εργασίες, η διαχείριση της τάξης με τα εργαλεία που προσφέρει το περιβάλλον του Google, η χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων για τη δημιουργία σημειώσεων, συστημάτων ανταμοιβής και συνεργασίας αλλά και η παρουσίαση ελκυστικού εκπαιδευτικού υλικού μέσα από τα κατάλληλα ηλεκτρονικά εργαλεία.  

Επιπρόσθετα κατά το ίδιο διάστημα από τις 1 Οκτωβρίου ως τις 6 Οκτωβρίου 3 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν κύκλο μαθημάτων στη Φλωρεντία με τίτλο: ?The 4 Cs: Creativity, CriticalThinking, Communicationand Collaborationinschools (Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία). Το πρόγραμμα ?4 Cs? επικεντρώθηκε στην ενσωμάτωση στη διδακτική διαδικασία των παραπάνω δεξιοτήτων θεωρώντας ότι αυτές είναι θεμελιώδεις για την προσωπική, κοινωνική και την επαγγελματική ζωή του ατόμου, και μπορούν να αποτελέσουν παράλληλο αντικείμενο διδασκαλίας κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.   Στόχος του προγράμματος ήταν να αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί τις κατάλληλες γνώσεις, έτσι ώστε να μπορούν να εφαρμόσουν διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων για να εξελίξουν τη γνώση των μαθητών, να πειραματιστούν με διάφορες τεχνικές και μέσα από αυτές να ενισχύσουν την ικανότητά τους για επικοινωνία και συνεργασία, με σκοπό να κάνουν τη γνώση περισσότερο προσβάσιμη στο μαθητή, αλλά και να ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογίες στις παραπάνω διαδικασίες.

 

{besps}florentia{/besps}